Als je bezorgkosten rekent voor het bezorgen van bestellingen, dan kun je jouw bezorgkosten opgeven. Dit doe je eenvoudig via je “Profiel instellingen“. Kiest de klant bij het afrekenen de leveringsoptie bezorgen? Dan brengen we de bezorgkosten in rekening op de bestelling. Kiest de klant voor afhalen? Dan brengen we geen extra kosten in rekening.
FAQ categorie: Aanbieders
FAQ voor aanbieders van KoopLokaal Doetinchem.
Hoe krijg je cadeaukaarten uitbetaald?
Net als bij andere bestellingen ben jezelf verantwoordelijk voor de betaling van de klant aan jou. Met de cadeaukaart is er één verschil. De klant betaalt bij bestelling het bestelbedrag minus het bestede tegoed van de cadeaukaart aan jou. Het bestede tegoed van de cadeaukaart ontvang je op jouw bankrekeningnummer gestort (zonder inhouding van een provisie) op de eerste maandag van de volgende maand. Dit betreft de volledige uitbetaling van alle cadeaukaarten die in die maand bij jou besteed zijn, je ontvangt de betaling van de rekening van VoorMeerWaarde BV. Je hoeft daar verder niets voor te doen (behalve je bankrekeningnummer instellen natuurlijk). Je hoeft ook geen factuur aan ons te sturen.
LET OP Je bent dus net als bij andere bestellingen, zelf verantwoordelijk voor de btw-afdracht van de gehele bestelling.
Waarom moet ik mijn bankrekeningnummer opgeven?
Sommige aanbieders werken met een Tikkie, andere met een betaalverzoek en weer andere door overmaking op de rekening. Het merendeel van de aanbieder kiest voor een overmaking op rekening. Om te voorkomen dat een betaling niet gedaan kan worden door een klant, heeft KoopLokaal daarom gekozen voor een verplicht iBan-rekeningnummer.
Zo kan een klant altijd de betaling afronden. Zonder (handmatige) actie van de aanbieder.
Hoe kan ik mijn telefoonnummer wijzigen?
Je kunt je profiel instellen bij mijn “Mijn account“. Log in en klik in het linker menu op “Profiel instellingen“. Hier staan alle gegevens die op dit moment bekend zijn van jouw bedrijf. Je kunt zelf aangeven welke gegevens openbaar staan en welke verborgen blijven (“Verberg veld”).
Het eerste invoerveld is je telefoonnummer. Als je geen telefoonnummer wilt opgeven, geef dan “Onbekend” op. Bedenk wel dat een klant dan ook geen contact met jou op kan nemen als dat nodig is.
Hoe kan ik de leveringsopties wijzigen?
Je kunt je profiel instellen bij mijn “Mijn account“. Log in en klik in het linker menu op “Profiel instellingen“. Hier staan alle gegevens die op dit moment bekend zijn van jouw bedrijf. Je kunt zelf aangeven welke gegevens openbaar staan en welke verborgen blijven (“Verberg veld”).
Onderaan deze pagina kun je opgeven: Afhalen, Bezorgen of Afhalen en Bezorgen. Niet van toepassing is voor de bedrijven die uitsluitend gebruik maken van de doorverwijs functie naar een eigen webwinkel.
Ik heb een webwinkel, moet ik alle producten handmatig overnemen?
KoopLokaal is gericht op zoveel mogelijk hulp voor onze binnenstad. Heb je een winkel in de binnenstad en een online verkooppunt? Wij maken jouw account gratis aan en verwijzen rechtstreeks door naar jouw eigen online verkooppunt (een eigen webwinkel of een intermediair zoals Thuisbezorgd of Bezorgland). Zo heb jij er geen (extra) werk aan en heb je toch meer online leads.
Het is helaas niet mogelijk om hele webwinkels te importeren bij KoopLokaal.
Waar vind ik mijn bestellingen terug?
Log eerst met je naam en wachtwoord in op je account. In het menu aan de linker zijde staat “Bestellingen“, klik daarop. Hier staan al je bestellingen en de status daarvan.
Hoe kan ik mijn bedrijfslogo toevoegen?
Log eerst met je naam en wachtwoord in op je account. In het linker menu zie je onder andere “Aanbieder instellingen” staan, klik daarop. Het eerste item is “Aanbieder logo”. Upload je logo en deze wordt vervolgens, nadat je deze opslaat, in de webwinkel getoond.
Ik ben mijn wachtwoord vergeten
Klik op deze link https://kooplokaalberkelland.nl/mijn-account/wachtwoord-vergeten/ en voer je e-mailadres in die je hebt gebruikt bij je aanmelding. Je ontvangt dan per e-mail bericht hoe je een nieuw wachtwoord in kunt stellen.
Waarom wij dit doen
De binnenstad gaat ons aan het hart. Wij zijn lokale ondernemers, met een sterk naoberschap gevoel. Dit is het moment dat wij er kunnen zijn voor jou. Meer redenen hebben wij niet nodig. Samen komen we door deze nare periode.